הכירו את לאקי פייס - פרסום אפקטיבי באמצעות משחקים פרסים והטבות ללקוח
צפו עכשיו בסרטון ההסברה - לפרטים 052-6400940



ערוץ צרכנות ותרבות

qrcode

איך בוחרים מזוודה, כיצד אורזים, מה המשקל המותר וההבדלים בין המזוודות.

תומר בושרי פורסם: 06/01/2010 12:24:26   |   7,230 צפיות   |   1 תגובות   
טיפים יעילים לבחירת מזוודה המתאימה לצרכים האישיים של הנוסע. איך לארוז נכון ויעיל, כמה מזוודות לקחת לטיסה ומה המשקל המותר ומה ההבדל בין מזוודה קשיחה למזוודה מבד.
גודל אות

איך בוחרים מזוודה?

- רצוייה מזוודת טרולי (עומדת על גלגלים ועם ידית נשיאה - הקטנות שבהן נקראות "מזוודות דיילים" או "טרולי עליה למטוס" והן לנסיעות קצרות).

- עדיפה כזו שעשוייה ניילון או פוליאסטר (דוחה רטיבות ועמיד) או קורדורה (יקר, עמיד ואיכותי אבל להקפיד שהוא עבה) או פוליאסטר (פחות מוצלח אבל זול ופופולארי), עם דופן EVA המקנה קשיחות למעטה החיצוני של המזוודה ומומלצת הן במזוודות והן בתיק נסיעה (בעובי שונה, כמובן).

- עדיפות מזוודות עם 4 גלגלים (מאשר 2 בלבד) שקועים ולא בולטים, הממוקמים בפינות ולא במרכז ובכל מקרה מומלצים אלה העשויים סיליקון. הם הטובים יותר.

- חיזוקי פלסטיק בפינות המזוודה חיוניים לשמירה על גמישות בזמן שהתכולה גדולה יותר, שכן הם יאפשרו איחסון של עד 25% יותר בנפח וזו תכונה מומלצת למזוודה - לקראת קניות בחו"ל.

- רוכסן המזוודה מומלץ שיהיה מניילון ובכל מקרה צריך להיות גדול ועבה (לפחות 10 מ"מ בתא העיקרי ו-8 בכיסי צד).

- ידית מזוודה שמתכווננת באורכה, עדיפה כיוון שהיא נוחה לאנשים בגבהים שונים.

- עדיפה במזוודה ידית עם מנגנון פנימי - לתוך המזוודה - על חיצוני.

איך אורזים נכון?

השאר את התכשיטים, תרופות, משקפיים, כרטיסי טיסה, כסף, דרכונים, מכשירי צילום ודברי ערך אחרים מחוץ למזוודות הנשלחות. שא חפצים אלו אתך בתיק היד.

חפצים בעלי משקל גדול יותר, יש לאחסן בתחתית המזוודה בצמוד לגלגלים לקבלת יציבות ונוחות נשיאה.

למנוע קימוט של בגדים מומלץ לגלגל את הבגדים במהופך ולעטוף בשקית ניילון. שיטה זאת גם חוסכת מקום במזוודה. יש כיום שקיות עם ואקום שגורם לנפח לקטון עוד יותר. עלות משוערת לחבילת שקיות וואקום הוא 80 ?. כמו כן, לשים את הבגדים הנוטים להתקמט מעל הבגדים שבמזוודה ובאופן פרוס בין ארבעת קצות המזוודה. ניתן לגלגל גם מגבות, גופיות, גרביונים, געטקס וכו'.

ארוז מוצרי קוסמטיקה, בשמים, משקאות, או כל דבר אחר שיכול ליפול או להישבר או ללכלך ביגוד כלשהו, בתיקים המיועדים לכך או בשקיות פלסטיק אטומות או בקופסא בלתי שבירה.

יש לחלק את הבגדים בין המזוודות של בני הזוג והילדים ולא רק במזוודה אחת מהסיבה הפשוטה, אם תלך לאיבוד מזוודה עדיין יהיה לך ולבת זוגתך בגדי לבוש.

לתוך הנעליים מומלץ לדחוס את הגרביים ואפילו את התחתונים. ( ניצול חללים מתים) וגם שומר על צורת הנעליים.

השאר את שמך וכתובתך גם מחוץ למזוודה וגם בתוכה. אם פרטיך כבר רשומים על המזוודה מנסיעות קודמות, וודא שהפרטים נכונים ומעודכנים. מקובל לתייג את המטען משני צידי תווית התיוג: בצד אחד רשום את שמך וכתובתך בישראל ומצד שני רשום את הכתובת המדויקת אליה אתה מתכוון להגיע כתחנה ראשונה. בהמשך הטיול, שנה את כתובות היעד בהתאם לנסיעתך. אם תכין תוויות אלו בעודך בבית, תחסוך זמן יקר.

סגרו את רצועות וגלגלי המזוודה לפני מסירתה כדי להבטיח שהם לא יינזקו או יפלו בזמן הטיפול במזוודה.

וודא שהמזוודה נעולה כיאות לפני שאתה מוסר אותה.

שים על המזוודה אות זיהוי אישי, למשל שרוך צבעוני או מדבקה צבעונית במקום בולט, כך תוכל לזהותה במהירות ובקלות בתוך ערמת המזוודות שיוצאות מן המטוס.

לא לשכוח להעביר כל מה שנראה כמו כלי נשק (אולר, מספריים, פצירה) לתיק הגדול הנשלח לבטן המטוס!

כמה מזוודות מותר או צריך?

ההפתעה שמצפה לנוסעים רבים עם הגיעם למסור את המזוודות בשדה התעופה כרוכה בתוספת כספית לא מבוטלת, אשר משתנה מחברה לחברה. מבדיקת עסקים עולה, כי הגורמים העיקריים שקובעים את מדיניות הכבודה של כל חברה הם: יעד הטיסה, סוג המחלקה וסוג החברות במועדון "הנוסע המתמיד".

אמנם מרבית החברות מתייצבות על משקל אחיד של 23 ק"ג למזוודה למרבית היעדים, אך יש ביניהן כאלה שקובעות משקל נמוך יותר, וכפיצוי קובעות תשלום נמוך יחסית על משקל עודף. מרבית החברות מצ'פרות את הנוסעים המתמידים שלהן ומאפשרות להם (גם אם הם טסים במחלקת תיירים) לקחת מעבר למשקל

המותר של 23 ק"ג. אלא שהמשקל המותר תלוי בדרך כלל בסוג החברות של הנוסע במועדון "הנוסע המתמיד" של החברה.

כמו בכל תחום, גם כאן למי שמשלם יותר יש יתרונות שאחרים יכולים רק לחלום עליהם: נוסעי מחלקות היוקרה - עסקים וראשונה - יכולים לקחת הרבה מעבר למשקל האחיד, ובנוסף להעלות למטוס יותר מתיק יד אחד במשקל קבוע. על פי חוקי הארגון הבינלאומי לתעופה (יאט"א), משקל עודף נקבע לפי 1. 5% ממחיר הכרטיס במחלקת תיירים לכיוון אחד. אלא שבדיקת עסקים מגלה, כי חברות רבות חורגות מהנוהל הזה וקובעות תשלום אחר עבור חריגה מהמשקל המותר.

כך לדוגמה, הכבודה המותרת בטיסות של חברת ישראייר לאירופה היא 20 ק"ג לנוסע, ואילו בטיסות לארצות הברית ולבנגקוק היא שתי יחידות במשקל כולל של עד 50 ק"ג. במקרה של חריגה משלמים על כל 1 ק"ג עודף - 9 דולרים. מעבר לכך, כל נוסע זכאי לקחת איתו למטוס תיק יד במשקל של עד 8 ק"ג, שמידותיו הן 50 ס"מ אורך, 40 ס"מ רוחב ו-20 ס"מ עומק, כולל הגלגלים, הידיות וכיסי הצד. למידע מפורט לחץ כאן!

בטיסות של חברת אל על יש חשיבות ליעד ולסוג המחלקה. בטיסות לארצות הברית ולמזרח הרחוק במחלקת תיירים מותר להביא שתי מזוודות במשקל של 23 ק"ג כל אחת. חבריהם הנוסעים במחלקת עסקים יוכלו להביא מזוודה נוספת, וכוכבי המחלקה הראשונה יוכלו לקחת לא פחות מארבע מזוודות במשקל כולל של 128 ק"ג. התשלום על משקל עודף לארצות הברית עבור מזוודה השוקלת מעל המותר נע בין 25 ל- 155 דולר.

כך גם בטיסות לאירופה: בעוד שנוסעי מחלקת תיירים יכולים להביא עימם מזוודה אחת במשקל 23 ק"ג, נוסעי מחלקות היוקרה יכולים להוסיף 30-10 ק"ג של בגדים למזוודה. התשלום הנגבה בחברה על משקל עודף הוא לא פחות מ-1. 5% ממחיר הכרטיס לכל ק"ג. נוסעי אל על במחלקת תיירים יוכלו לקחת איתם לטיסה תיק יד במשקל 8 ק"ג.

בטיסה בינלאומית מותר לקחת 2 מזוודות לכל אחד. אם אין לכם טיסות פנימיות אין לכם בעיה. בטיסות פנימיות בארה"ב מותר רק אחת (אלא אם כן זו המשך ישיר של טיסה בינלאומית)ועל נוספת צריך לשלם 25 דולר!

בטיסות מ/ל ארה"ב כולל טיסות דרך אירופה (כאשר העצירה באירופה היא פחות מ 24 שעות) מותר כאמור 2 מזוודות, עד 23 קילו כל אחת. על כל קילו נוסף עד 32 משלמים משקל עודף (יקר מאד) ומעל 32 קילו לא יקבלו.

משקל תיק יד משתנה בין חברות התעופה בין 5 ל 10 קילו. יש כאלה שמקפידים על כך ויש שלא. בחברות אמריקאיות כמו קונטיננטל מותר להעלות למטוס - תיק + חפץ אישי הכולל תיק לפטופ או תיק איפור לאישה. כסא תינוק או כל אביזר אחר הנחשב הכרחי לא נחשב כתיק ולא נשקל. גם עגלת תינוק אשר נשלחת כמזוודה לא נחשבת לכזאת במנין המזוודות.

מה ההבדל בין מזוודה מבד לבין קשיחה?

ההבדל המשמעותי וכמעט היחיד, הוא, שמזוודה קשיחה מצטיינת יותר בשמירה על התכולה, מאשר מזוודה העשויה מבד, יש כאלה שיגידו שהקשיחות עמידות יותר בפני טילטולים וואנדליזם תעופתי, אך מנסיוננו העשיר בתיקון מזוודות, אפשר לומר שהנזקים הם זהים: קרע במזוודה מבד זהה לשבר במזוודה קשיחה, הנזקים לגלגלים זהים בשני הסוגים וכן הלאה. . . אבל חשוב לדעת שכמו במזוודות רכות, גם במזוודות קשיחות ישנם כמה סוגים של חומרים מהם עשויה המזוודה.

ABS - פלסטיק חזק אך גם יותר שביר.

פוליפרופילן - פלסטיק יציב (כמו פגוש של רכב) אך גם גמיש, עומד בפני מכות קשות.

פוליקרבונט - פלסטיק רך ומאד גמיש, קל משקל בצורה משמעותית, מה שהופך את המזוודה הקשיחה ליותר אטרקטיבית ושימושית, ומצד שני קשה מאד להסב לה נזק!

אז מה לקנות? ובכן, התשובה לשאלה זו היא מאד אינדבדואלית, וכמובן העדפה אישית היא גורל מכריע בבחירת מזוודה, אם יש דברים שבירים או יקרי ערך ויש חשש לבטחונם, כגון, חלקי מחשב, שרתים, כלי נגינה וכו', כמובן שמומלץ ביותר לרכוש את הקשיחה, אך חשוב לזכור שהגודל הוא AS-IS אי אפשר להגדיל ולהרחיב, לעומת זאת במזוודות רכות, האפשרויות להרחיב מצויות הרבה יותר, וגם. . . אפשר לדחוס יותר!


תגובות בפייסבוק

אודות הכותב/ת: תומר בושרי
בעל עסק ותיק לממכר שירות ותיקון מזוודות, עובד שנים עם חברות תעופה בינלאומיות בשירות לקוחותיהן אשר מזוודותיהם נפגעו במהלך הטיסה, מעבדת התיקון אשר בעסק היא הגדולה והמנוסה ביותר בארץ, הנותנת שירות ויעוץ לכל הארץ וגם ליבואנים.
לכניסה לדף שלי לחץ כאן
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
הגב או שאל שאלה הוסף מאמר לאתר